*مشاوره همراز*
*در این وبلاگ با مقالات مشاوره ای . روانشناسی ومذهبی و ...آشنا می شوید*
قالب وبلاگ

کتابچه هفته مشاغل

به نظر شما شغل چیست؟

آیا شغل اهمیت دارد ؟

چه مسائلی باعث شده است که شغل اینقدر اهمیت پیداکند ؟

امروزه شغل به عنوان یکی از مهمترین عوامل جامعه بشری به شمار می رود. طوری که حتی خیلی از اوقات شغل، کل زندگی خانوادگی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی اوقات افراد برای بدست آوردن شغل خاصی زحمات زیادی را تحمل می کنند.چون شغل افراد درجامعه نشانه ای از شخصیت ،پایگاه اجتماعی و پیشرفت ، توانایی و ... می باشد . زمانی که یک شخص درس می خواند و به شغل مهمی در زندگی خود دست پیدا می کند ، آیا ملاک های وی در ازدواج تغییر نخواهد کرد؟ مسلما خواهید گفت بله. پس می توان در جامعه امروزی به شغل های زیادی دسترسی پیداکرد.بعضی از این شغل ها به صورت تجربی و یدی می باشد .اما درحال حاضر بیشتر شغل ها به صورت فکری میباشد که از طریق درس خواندن و موفقیت در دوره های مختلف تحصیلی حاصل می شود.گاهی ممکن است آن شغل خیلی راحت به نظر برسد اما راه رسیدن به آن باید مشقت ها را پشت سرگذاشت .

دانش آموز عزیز شما به چه شغلی علاقه دارید؟

کدام رشته تحصیلی شما را به شغل مورد نظرتان می رساند؟

به نظر خودتان چقدر علاقه و توانایی و استعداد در این زمینه شما را یاری می کند و خودتان برای رسیدن به آن شغل چقدر تلاش می کنید ؟

درکتابچه حاضر شما را با بعضی از شغل های موجود در منطقه آشنا می کنیم.

امیدواریم که این کتابچه بتواند شما را در رسیدن به شغل مورد نظرتان یاری کند.


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

مقدمه

درجامعه ماشینی و پیچیده امروزمشکلات بسیاری وجود دارد که ممکن است شما راخشمگیمن
کند . آیا در این موقع فشار خونتان بالا می رود ، ضربان قلبتان افزایش می یابد ،
عصبانی می شوید و در نتیجه پرخاشگری می کنید ؟

اگر شما هم جزء افرادی هستید که خیلی زود
اعصبانی می شوید و حتی با تماشای یک فیلم هیجان انگیز در تلوزیون خیلی زود به گریه
می افتید باید بدانید که سلامت شمادر خطر است ! به رغم آنکه عصبانیت ، هیجانی
طبیعی است ، با وجود این باید شیوه های رویایی باآن نگذارید سلامت شما به خطر
بیفتد . در برخی موارد ، عصبانیت کنترل شده می تواند مفید باشد . به بیان دیگر
وقتی شما متوجه نقص و کمبودی می شوید و پی می برید که مخاطب شما به ناحق بر موضوع
غلط خود پا فشاری می کند ، از این رفتار عصبانی می شوید و در واقع آگاهی از این
موضوع می تواند شما رابه سمت راه حل آن راهنمایی کند.


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

برقراری ارتباط

پرسش: در ایجاد ارتباط اولیه با افراد با مشکل روبرو هستم و اصولا نمی دانم چگونه ارتباط برقرار کنم، ارتباطم با اکثر اشخاص در حد سلام و علیک است و بعضی ها می گویند چرا ارتباطت با دیگران عمیقتر نیست؟

 

پاسخ: برای داشتن یک ارتباط خوب پیش از هر چیز به یک نفوذ و قدرت تاثیر گذاری نیاز داریم . افرادی که حتی در سلام و علیک و ارتباط اولیه انرژی کافی را هزینه نمی کنند و برای آن لحن مناسب انتخاب نمی کنند چنین طرز تلقی را به مخاطب خود می دهند که من خیلی اهمیت ندارم تو اگر نخواستی می توانی حتی پاسخ سوال من را هم ندهی.

اگر دقت کنید هر چه سلام خود را با صدای رساتر و واضح تر داشته باشیم پاسخ رساتر و مشخص تری را دریافت می کنیم. بنابراین برای قدم اول باید برای خویشتن احترام و اهمیت کافی قایل باشید تا با اعتماد به نفس بیشتری رفتار کنید.


 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

اهميت مشورت

جايگاه مشاوره درآئين قشنگ اسلام به خوبي برجسته شده است ويكي ازشعارهاي مهم زندگي كه بايستي تبديل به شعورشود شعارمشورت قبل ازتصميم است ،ژاپني ها هم براي اين مقوله فوق العاده ارزش قائل هستند،پدرصنعت ژاپن يكي ازرموزموفقيت ژاپني ها را استفاده ازخردهمگاني مي داندودرتصمصم سازيهاآن رامقدس مي شمارند. برخي ازافراد واقعا مشورت قبل ازتصميم را به خوبي رعايت مي كنندونتايج خوب آن راهم مي بينند.



برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

سطح چشمها: در یک گروه، معمولا فردی که سطح دید چشمانش از سایرین بالاتر است رهبر محسوب میگردد. هنگامی که شما ایستاده باشید و دیگران نشسته قطعا شما را در موضع قدرت قرار میدهد.

 

مالش چشم: زمانی که فردی چشمش را با انگشت اشاره مالش می دهد نشانگر فریب و نیرنگ می باشد. از آنجایی که فرد میخواهد تماس دیداری را قطع کند بهانه ای بدست می آورد که به این طرف و آن طرف نگاه کند. این حرکت غیر ارادی یک افشاگر حسابی است که فرد دارد دروغ می گوید.

چشم برگرداندن: این معمولا یک علامت مسلم از نیرنگ، گناه و دروغگویی است.

چشمان بسته: هرگاه چشمان یک فرد برای لحظه ای طولانی تر از چشم بر هم زدن متعارف بسته و ابروها نیز برخاسته شود پیام چنین است: "به حرف زدن خود خاتمه بده.

"حرکت چشم به سمت بالا: این نشانه غضب و عصبانیت است.نگاه مختصر به اطراف: این ژستی خجالت گونه و عشوه گرانه است. فرد جسورانه خیره میشود در حالیکه سرش را پایین انداخته و به سمت مخالف کج میکند. اشاره بر کمرویی بی باکانه دارد.

نگاه ممتد: این بی تردید یک نشانه تمایل به آشنایی بیشتر است. شخصی که تماس چشمی برقرار می کند، چشم برگردانده، سپس مجددا به چشمان شما نگاه می کند میگوید: "مایلم با شما بیشتر آشنا شوم"

نگاه خیره شدید: این نشانه خلق تهاجمی، سلطه جویانه و تهدید آمیز است.

چشمک: چشمک یک علامت غرض آلود است. نشانگر آن است که رمز و رازی میان فردی که چشمک میزند و فردی که به او چشمک زده می شود برقرار است.

بالا انداختن همزمان دو ابرو: در میان یک اتاق شلوغ، مفهوم آن کاملا واضح و روشن است: مایلم با شما ملاقات کنم.

بالا انداختن یک ابرو: زمانی که یک ابرو بالا انداخته میشود در حالی که ابرو دیگر پایین باقی میماند مفهومش این است: حرف شما را باور نمیکنم.

ابروهای گره خورده: زمانی که هر دو ابرو به سمت همدیگر کشیده میشود باعث پدید آمدن شیار بین آن دو می شود که دلالت بر اضطراب، درد، ترس و یا آمیزه ای از این هیجانات دارد.

پوشاندن صورت: زمانی که دست بر روی صورت می آید مفهومش چنین است: شوکه شده ام. این ژست بین فرد و موقعیت مزاحم فاصله می اندازد


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

 

دشت لاله های واژگون- الیگودرز

آبشار آب سفید - الیگودرز

آبشار تاف (روستای پیر امام) - الیگودرز

آبشار چکان-الیگودرز

 

دره دورک - الیگودرز

 

 

manotopic%20(39) عکس های با کیفیت گلجواب سلام را با علیک بده ،
       جواب تشکر را با تواضع،
              جواب کینه را با گذشت،
                     جواب بی مهری را با محبت،

                            جواب توهم را به روشنی،
                                   جواب خشم را به صبوری،
                                          جواب سرد را به گرمی،
                                                 جواب نامردی را با مردانگی،

                                                        جواب همدلی را با رازداری،
                                                               جواب پشتکار را با تشویق،
                                                                      جواب اعتماد را بی ریا،
                                                                             جواب بی تفاوت را با التفات،

                                                                                    جواب یکرنگی را با اطمینان،
                                                                                       جواب مسئولیت را با وجدان،
                                                                                    جواب حسادت را با اغماض،
                                                                            جواب خواهش را بی غرور،

                                                                   جواب دورنگی را با خلوص،

                                                         جواب بی ادب را با سکوت،
                                                 جواب نگاه مهربان را با لبخند،
                                        جواب لبخند را با خنده،

                             
جواب دلمرده را با امید،
                      جواب منتظر را با نوید،

 

             جواب گناه را با بخشش،

  جواب عشق چیست جز عشق؟

هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار، مطمئن باش هر جوابی بدهی ،یک روزی ، یک جوری ، یک جایی به تو باز می گردد.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

·

1-زمانی که نمره ی دانش آموز در درس ادبيات فارسی 12 شده باشد ، آيا شيوه ای هست که او را به علوم انسانی هدايت کرد؟ شرط احراز رشته ی ادبيات وعلوم انسانی آن است که مجموع نمرات راهنمايی دروس مرتبط در نمون برگ هدايت تحصيلی بدون ضريب کمتر از 30 نباشد و درسهای مرتبط متوسطه کمتر از حد نصاب 10 نباشد. معدل درس ادبيات 1 و زبان فارسی 1 کمتر از 12 نباشد. معدل رشته کمتر از 12 نباشد. در صورتی که دانش آموز رشته ی ادبيات و علوم انسانی را احراز نکند و به شاخه ی کاردانش هدايت شود و ظرفيت شاخه ی کاردانش در منطقه تکميل باشد با استفاده از نمون برگ 7-111 به رشته ای که بالاترين امتياز را در نمون برگ هدايت تحصيلی کسب کرده است با موافقت شورای مدرسه و موافقت اداره ی مربوطه هدايت می گردد.

نایت اسکین



برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

تعریف تشویق: از نظر لغوی کلمه تشویق از واژه شوق و علاقه گرفته شده و به باب تفعیل(تشویق) شده است و از نظر اصطلاحی تشویق، بر ایجاد رغبت و علاقه به انجام یک کار در فراگیران گفته می شود.

به نظر موریس، پاداش معمولا رویدادی است که بلافاصله بعد از رفتار اتفاق می افتد و سبب اجرای رفتار می شود.

تشویق در امر یادگیری و آموزش، عامل و محرکی اضافی برای کودک به حساب می آید. تجربیات نشان داده کودکانی در کلاس و مدرسه به خاطر درس مورد تشویق قرار می گیرندبیش از دیگران به فراگیران در یادگیری کمک می کنند و به فراگیری مسائل موفق می شوند.

تصاوير جديد زيباسازی


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

زیباترین عکسها در یک اتاق تاریک ظاهر می شوند پس هر گاه قسمتی از زندگیت به دلایل مختلف تاریک شد نگران نباش چون خدا می خواهد تصویر زیبایی برایت خلق نماید.

Click to view full size image


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 30 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

در افسانه ای هندی آمده است که مردی هر روز دو کوزه بزرگ آب به دوانتهای چوبی می بست ، چوب را روی شانه اش می گذاشت و برای خانه اش آب می برد.

یکی از کوزه ها کهنه تر بود و ترک های کوچکی داشت. هربار که مرد مسیر خانه اش را می پیمود نصف آب کوزه می ریخت.

مرد دو سال تمام همین کار را می کرد. کوزه سالم و نو مغرور بود که وظیفه ای را که به خاطر انجام آن خلق شده به طورکامل انجام می دهد.

اما کوزه کهنه و ترک خورده شرمنده بود که فقط می تواندنصف وظیفه اش را انجام دهد. هر چند می دانست آن ترک ها حاصل سال ها کار است.

کوزه پیر آنقدر شرمنده بود که یک روز وقتی مرد آماده می شد تا از چاه آب بکشد تصمیم گرفت با او حرف بزند : ” از تو معذرت می خواهم. تمام مدتی که از من استفاده کرده ای فقط از نصف حجم من سود برده ای ، فقط نصف تشنگی کسانی را که در خانه ات منتظرند فرو نشانده ای. “

 

مرد خندید و گفت: ” وقتی برمی گردیم با دقت به مسیر نگاه کن. “

موقع برگشت کوزه متوجه شد که در یک سمت جاده…سمت خودش… گل ها و گیاهان زیبایی روییده اند.

مرد گفت: ” می بینی که طبیعت در سمت تو چقدر زیباتر است؟ من همیشه می دانستم که تو ترک داری و تصمیم گرفتم از این موضوع استفاده کنم. این طرف جاده بذر سبزیجات و گل پخش کردم و تو هم همیشه و هر روز به آنها آب می دادی. به خانه ام گل برده ام و به بچه هایم کلم و کاهو داده ام. اگر تو ترک نداشتی چطور می توانستی این کار را بکنی؟

برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

یک زندگی خوب همراه با محبت، مهربانی، صداقت و سختکوشی بسیار لذت بخش است و تاثیر خوبی بر کودک شما خواهد داشت، اما نمی‌تواند تمام ارزش‌های اخلاقی را به فرزندتان منتقل کند.

انتقال ارزش‌های اخلاقی به فرزندان کار دشواری است. اما امکان‌پذیر است و باید از نخستین لحظه‌ای که فرزندتان را می‌بینید شروع شود.

شاید بپرسید که این موضوع چگونه محقق می‌شود؟با ما همراه شوید تا نکات لازم را ارائه کنیم:

‌ پایه ریزی اعتقادات

در دوران نوزادی شما به عنوان والدین تنها کسی هستید که در کنار کودک هستید. او از هر رفتارشما چیزی می‌آموزد. از نوازش محبت می‌آموزد و از توجه شما درک کردن و تعامل با جهان پیرامون را یاد می‌گیرد.وقتی به یک سالگی می‌رسد یاد می‌گیرد که شما و اطرافیان احساس و نیازهایی نیز دارید. او حالا آماده است که بیاموزد، نیازهای او با شما فرق دارد و این همان الفبای اخلاقیات است

‌ رشد تمایلات درونی

تربیت یک کودک با اعتقاد به ارزش‌ها بسیار متفاوت با آموختن نظم و ترتیب و ادب است و از تصحیح رفتارهای بد و تشویق به اعمال مثبت نیز فراتر است.فرد باید قلبا به مواردی متقاعد شود تا تمایلات درونی به آن پیدا کند. به بیان دیگر عادت به انجام کارهای صحیح پیدا کند، چه کسی او را در حال انجام آنها ببیند و چه نبیند بتدریج این فرد به انسانی تبدیل خواهد شد که با اختیار خود راستگویی را انتخاب می‌کند حتی اگر به ضررش باشد یا به خاطر آن تنبیه شود. انسانی که علاوه بر نیازهای خود به احتیاجات دیگران نیز توجه دارد، به این ترتیب یاد می‌گیرد که در کنار دیگران زندگی کند و زندگی اجتماعی را بخوبی پیش ببرد.شما در این راه می‌توانید با ارتباط دادن ارزش‌ها با مفاهیم معنوی این اراده را در وی تقویت کنید. اما اگر مفاهیمی که مطرح می‌کنید در رفتار و اعمال روزمره قابل لمس نباشد تبدیل به پند و موعظه شده و تاثیری نخواهد داشت.

نایت اسکین

نایت اسکین 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

1- روان‌شناسی بالینی چیست؟
روان‌شناسی بالینی با معاینه، تشخیص، درمان و جلوگیری از اختلالات ذهنی سروکار دارد. با وجودی که روان‌شناسان بالینی غالباً در مراکز درمانی و بهداشتی کار می‌کنند امّا پزشک نیستند و دارو تجویز نمی‌کنند. روان‌شناسی بالینی بزرگترین حوزه در بین حوزه‌های روان‌شناسی است.
روان‌شناسی بالینی خود دارای چند رشته  تخصصی است که از آن میان می‌توان به سلامت روانی کودکان، سلامت روانی بزرگسالان، اختلالات هیجانی، سوء مصرف دارو، ناتوانی‌های یادگیری و روان‌شناسی سلامت اشاره کرد.

2- روان‌شناسان بالینی چکار می‌کنند؟
روان‌شناسان بالینی غالباً در بیمارستان‌ها، بخش خصوصی یا نهادهای دانشگاهی کار می‌کنند. آن‌ها روش‌های عملی و رویکردهای نظری متعددی را فرا گرفته‌اند. برخی از آنان در درمان اختلالات خاصی تخصص دارند. درمان بعضی از جدّیترین اختلالات روانی از قبیل اسکیزوفرنی و افسردگی بر عهده  روان‌شناسان بالینی است.
روان‌شناسان بالینی علاوه بر کار کردن با بیماران، باید سابقه و پرونده  معاینه، تشخیص و اهداف درمانی بیمار را نگهداری کنند. این پرونده به پیگیری روند پیشرفت درمان کمک می‌کند.

3- روان‌شناسان بالینی به چه مدرکی نیاز دارند؟
هر چند برخی افراد با مدرک کارشناسی ارشد نیز به کار می‌پردازند امّا اغلب فرصت‌های شغلی نیازمند مدرک دکتری در روان‌شناسی بالینی می‌باشند. در برخی از دوره‌های تحصیلات تکمیلی روان‌شناسی بالینی، فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر هم پذیرفته می‌شوند امّا غالباً توصیه می‌شود که دانشجویان قبل از شروع دوره  تحصیلات تکمیلی در روان‌شناسی بالینی، مدرک کارشناسی خود را در رشته  روان‌شناسی بگیرند.

4- رشته  روان‌شناسی بالینی برای چه کسانی مناسب است؟
روان‌شناسان بالینی نیاز به مهارت بسیار زیادی درارتباطات انسانی دارند. داشتن خلاقیت و ابتکار در انتخاب رویکردها و برنامه‌های درمانی نیز اهمیت بسزایی دارد.

5- مزایا
کمک به دیگران برای غلبه بر مشکلاتشان می‌تواند بسیار ارضاءکننده باشد.
نیازهای و چالش‌های متفاوت هر بیمار، روان‌شناس بالینی را وامی دارد که در جستجوی راه حل‌های ابتکاری و خلاقانه برآید.
امکان کار خصوصی وجود دارد.

6- معایب
احتمال فشار کاری زیاد به دلیل طبیعت و ماهیت دشوار درمان.
سروکار داشتن با بیماران پرتوقع، اهل جرو بحث و از نظر روانی ناپایدار.
صرف وقت زیاد برای هر بیمار.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 30 آذر 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

آیا می‌دانستید همان طور که بعضی از ماها راست‌دست هستیم و بعضی‌ها هم چپ‌دست،
یکی از چشم‌های ما هم چشم غالب است و چپ‌چشمی و راست‌چشمی هم وجود دارد؟
تقریبا در دو سوم افراد چشم راست غالب است و در یک سوم افراد چشم چپ.
به علاوه هیچ ربطی بین راست‌دست بودن و راست‌چشم بودن وجود ندارد و بنابراین یک فرد
راست‌دست می‌تواند، چشم چپش غالب باشد.
حالا سؤال این است که چگونه می‌توان فهمید که کدام چشم ما، چشم غالب است؟
خیلی ساده! مطابق عکس زیر، دست‌هایتان را دراز کنید و با کف دست‌ها یک مثلث کوچک بسازید،
حالا از این مثلث به چیزی که مثلا می‌تواند دستگیره در باشد، نگاه کنید. دستگیره را در مرکز مثلث قرار بدهید.
حالا به نوبت چشم راست و چشم چپتان را ببندید، چشمی که در هنگام باز بودنش،
دستگیره همچنان در مرکز مثلث باقی می‌ماند، چشم غالب شماست


http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/83/21.jpg


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

ارتباط

ارتباط از اصطلاحاتي است كه در نگاه اول نيازي به تعريف ندارد ولي بعد از دقت و بررسي متوجه مي شويم كه:

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

درازدواج های امروزی، افراد متهورتر هستند یعنی دختر و پسر پیش از آنکه پای خانواده ها به میان بیاید، تصمیم به شناخت همدیگر می گیرند و وقتی مطمئن شدند این آشنایی عاقبت خوبی در پی خواهد داشت، ماجرا را رسمی و علنی می کنند. این آشنایی برای عده ای جدی است و برای عده ای بیشتر فرم دوستی های گذرا را دارد که شاید به ازدواج ختم شود و شاید هم نه!

تفاوتی که بیشتر در دختران و پسران در اوایل جوانی به چشم می خورد در مورد هدف از رابطه دوستی با جنس مخالف است.

دختران معمولا تصور می کنند که برای یافتن همسر مناسب باید در یک رابطه احساسی با پسران دخیل شوند. اما واقعیت این است که در اکثر مواقع پسرانی طالب ارتباط دراز مدت، پنهانی، و احساسی و عاطفی با دختران هستند که شرایط ازدواج را ندارند و مایلند این خلاء را با یک رابطه دوستانه با یک یا چند دختر پر کنند و برای این کار از دادن قول ازدواج ابایی ندارند.

 


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

 

1-      مشكلات تحصيلي دانش آموزان:شكست تحصيلي

 

 حالت ياس ونا اميدي است كه دانش آموزان به انتظارات واهداف تحصيلي خود نرسيده و احساس مي كنند كه از دوستان خود عقب مانده اند و به همين علت افسرده و گوشه گير و كم حوصله مي شوند .اين حالت بيشتر در دانش آموزان كلاسهاي سوم و دوره پيش دانشگاهي خصوصا بعد از اعلام نتايج كنكور مشاهده مي كنيم .البته به ندرت ممكن است كه اين حالت در دانش آموزان كلاسهاي اول و دوم نيز مشاهده شود.



برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 مرداد 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

هريك از انسان هاي روي زمين رفتاري را در پيش مي گيرند كه مي خواهيم بررسي كنيم . افراد از لحاظ اخلاق يا همان رفتار به چهار دسته تقسيم مي شوند :

افرادي با رفتار گرم و خشك

افرادي با اخلاق گرم و مرطوب

افرادي با رفتار حاصل خيز

افرادي بارفتار شرجي

گروه اول خود رامغرور و با افاده نشان داده ٬ ساير افراد را آدم هاي پست تر از خود مي دانند سعي مي كنند با افراد رابطه گرم داشته باشند ٬ پيش افكار خود موفق مي شوند اما طرف مقابل نمي پذيرد و فقط وانمود رابطه اي صميمي را پيش مي گيرد.

گروه دوم احساس غرور دارند اما براي هر قشري از جامعه به شكلي مطلوب وخاص برخورد مي كنند كه ديگران به دنبال ارتباط با اين افراد مي شوند چون رابطه اي گرم ٬ صميمي دارند اما اسراف نمي كنند .

گروه سوم افرادي حاصل خيزند هر چيزي انجام بدهي واكنشي همچون شما دارند مي خنديد ٬ مي خندند ٬گريه مي كنید ٬ گريه مي كنند و الي آخر................. همه اين افراد را دوست دارند چون در هر شرايطي كه باشند اين افراد موازي با آنها حركت ميكنند اما تنها مسئله اي كه ناخوشايند است اين افراد در بعضي از جمع ها به عنوان دلقك وارد مي شوند كه نتیجه آن شخصيت فرد پس از مدتي در هم مي شكند .

گروه چهارم گروه شرجي كه فقط گريه را هدف قرار مي دهند ٬هوا چه سرد باشد چه گرم ٬ باران را بر گونه هايشان مي بينيم .

آمار نشان داده است كه گروه چهارم كمترين نوع آب وهوا در اخلاق كشور ها بوده و گروه سوم بيشترين

توصيه ي ما به شما دوستان عزيز :

" رسيدن به گروه دوم است كه شخصيت در عين وقار را حفظ مي كند

و همه از اين آب وهوا راضي هستند "نایت اسکین



برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 30 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

هالند در طبقه بندی خود شخصیت افراد را بر شش نوع تقسیم می نماید که عبارت از واقع بین ، معنوی ، اجتماعی ، قراردادی و سنتی ، تهوری ، و هنری می باشند . این طبقه بندی کلی است و در جزء حدود 720 الگوی مختلف شخصیتی را شامل می شود . با بررسی تاریخچه زندگی و مشاهده رفتار فرد ، می توان غلبه یکی از این انواع شخصیتی بر سایر انواع را ملاحظه کرد . در عین حال ممکن است در عده ای نیز ترکیبی از هر شش نوع ویژگی شخصیتی فوق وجود داشته باشد . هالند معتقد است با مشاهده دقیق رفتار انسان می توان دریافت که یکی از این شش نوع ویژگی شخصیتی نسبت به سایر انواع غلبه بیشتری دارد . هر کدام از این انواع شخصیت ، دارای خصوصیاتی هستند که به شرح زیر قابل ذکر می باشند
:
1. نوع واقع گرا از خصوصیات افرادی که در این طبقه قرار می گیرند می توان جدیت در کار ، واقع بینی در امور ، مهارت های مکانیکی ، تفکر عملی ، قدرت جسمانی ، علاقه و هماهنگی در کارها را نام برد . فرد واقع بین چنانچه با مشکلاتی مواجه شود راه حلهای عملی برای مشکلات جستجو می کند . افراد واقع بین بیشتر به مشاغلی که به مهارت های فنی نیازمند است اشتغال می ورزند .


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

کلیدواژه ها:انضباط،علل وعوامل بی نظمی ،تعریف بی نظمی،عوامل مرتبط بادانش آموزان،خانواده،معلم وجامعه .

بسیاری از معلمان وحتی مدیران مدارس ازدانش آموزانی که به اعتقادآنها شلوغ هستند ورفتارهای ناخواسته ونامناسبی از خودبروز می دهند وبه این ترتیب نظم وانضباط مدرسه وکلاس درس رادچار اخلال می کنندگله دارند.هرکدام ازاین افراد واکنش های متفاوتی درمقابل این نوع دانش آموزان ازخود نشان می دهند وتصمیم گیری های آنان دراین زمینه هم متفاوت است.معمول ترین وآشکارترین این تصمیم گیری ها برای کاهش یاازبین رفتن بی نظمی،گرفتن تعهدکتبی ازدانش آموزان ودرصورت تکرارازوالدین انسان،تهدید به تنبیه وحتی عملی کردن آن ودرنهایت اخراج موقتی ازکلاس ومدرسه است.

 


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

بخشش را "بخش"....محبت را "پخشکن"....

غضب"پریشانی "است....نهایتش "پشیمانی "است.

"به طرف "گوش بده...."بی طرف "نظر بده....

شکیبایی....بر هر "دعوایی"."دواست"....

هر چه "بضاعتمان "کمتر است."قضاوتمان "بیشتر است.

در این که با هم "تفاوت داریم "....با هم "تفاهم داریم"؟

موقع عصبانیت ...."داد نزن "خودت رو "باد بزن"!

انسان "خوشرو "....گل "خوشبو "ست .


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 30 اسفند 1389برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]

خیلی ها معتقدند که روحیه بد آنان ناشی از عوامل خارج از کنترل آن هاست. می پرسند:«چگونه احساس خوشبختی کنم؟ من آدم حقیری هستم و این عین واقعیت است.»

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]
 

1- پيش از آنکه به آن دستور دهيد , با او ارتباط برقرار کنيد .به چشم هاي او نگاه کنيد تا کاملا توجه خود را به او معطوف کنيد به عنوان مثال :"نسرين از تو مي خوام کاملا به من نگاه کني "و يا "علی خواهش مي کنم کاملا به من گوش بده" بايد دقت کنيد نگاه کردن به چشم کودک طوري باشد که او تصور اين که شما مي خواهيد او را کنترل کنيد نداشته باشد .

2- فرزندانتان را با نام صدا کنيد

در خواستتان با نام او هعمراه باشد " لاله آيا ممکن است که ..
3- کوتاه و مختصر با او صحبت کنيد

در يک جمله مقصود خود را بيان کنيد . بزرگترين اشتباه اين است که شما با فرزندانتان زياد و طولاني صحبت کنيد با زياده گويي فرزندتتان تصور مي کند که شما اصلا نمي دانيد چه مي خواهيد .
4- بسيار ساده و روشن صحبت کنيد

از جملات کوتاه و کلمات يک سيلابي استفاده کنيد. دقت کنيد به گفت گوي بچه ها با يکديگر . از گفت گوهاي آنها استفاده کرده و به همان شکل با آنها صحبت کنيد اگر با بي علاقگي فرزند تان روبرو شديد از ادامه صحبت با او صرف نظر کنيد

5- از فرزندتان بخواهيد که در خواست شما را تکرار کند
اگر او نتوانست آنچه شما خواستيد رو بيان کند مطمئن باشيد شما مطلب را به اندازه کافي روشن نکرديد

6- به او پيشنهادي دهيد که در خواست شما را فوري انجام دهد
شما مي توانيد به يک کودک 2 يا 3 ساله بگوييد اگر لباسهايت را بپوشي بيرون ميرويم وبازي ميکنيم همواره سعي کنيد پيشنهادي دهيد که به نفع کودک باشد و مايل به انجام آن باشد

7- همواره از جملات مثبت استفاده کنيد
به جاي آنکه بگوييد "ندو : بهتر است بگوييد " در خانه راه برو و در بيرون هر چه قدر دوست داشتي بدو".

8- دستورات خود را با عبارت" خواهش ميکنم "آغاز کنيد

به جاي اين که به کودک بگوييد "از آن جا پايين بيا" بگوييد " من از تو خواهش مي کنم از آنجا پايين بيا "اين نوع گفتار براي بچه هايي مفيده که از دستور دادن خوششان نمي ياد . استفاده از اين کلمه به کودک نشان مي دهد که شما با او موافق هستيد و قصد تحکم و

او را نداريد

9- از عبارت " هنگامي که ...بعد " , استفاده کنيد
"هنگامي که دندانت را مسواک زدي بعد برايت داستلن مي خوانم "" هنگامي کارهايت تمام شد بعد تلويزيون نگاه کن"استفاده از اين

کلمات نشان مي دهد که شما تمايل به او داريد و او به حرفهاي شما گوش مي دهد او در اين حالت احساس مي کند که حق انتخاب دارد و مسايل به او ديکته نمي شود

10- به جاي صحبت کردن وارد عمل شويد
به جايي اينکه بر فرزند داد بزنيد بگوييد " برو تلويزيون و خاموش کن الان موقع شام است : بهتر است نزد کودک رفته و با او چند دقيقه برنامه تلويزيون رو نگاه کنيد و بعد هنگام آگهي بازرگاني به او بگوييد تلويزيون و رو خاموش کند در درخواست خود جدي باشيد در غير اين صورت روي حرف شما حساب نخواهد کرد

11- به او حق انتخاب بدهيد
بهتر است بگوييد "تو دوست داري اول لباس خوابت را بپوشي يا اول مسواک کني ؟" ...

12- با توجه به سن فرزندتان با او صحبت کنيد

با کوچکترها سعي کنيد کوتاه و ساده تر گفت گو کنيد . بهتر است متوجه شويد که سطح آگاهي فرزندتان چه ميزان است و سپس با او صحبت کنيد اگر ميگوييد " چرا اين کار را انجام دادي " از اين جمله استفاده کنيد : بيا در مورد اين کارات با هم صحبت کني



برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 فروردين 0برچسب:, ] [ ] [ ** ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

***به وبلاگ من خوش آمدید*** با سلام وعرض ارادت سعی بر این است که در این وبلاگ در حد امکان فعالیتهای مرتبط با علم مشاوره .مقالات و پژوهشهای علمی و احادیث و سخنان مذهبی و...را به اطلاع بازدید کنندگان محترم برسانم.باعث خرسندی است اگر اینجانب را با پیشنهادات و انتقادات سازنده از محتوای مطالب این وبلاگ یاری فرمائید. roya.naderii @ gmail.com
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مشاوره همراز و آدرس rnaderi1391.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







فال انبیاء

فال انبیاء